HTML

GASTRONOMICA

www.gastronomica.hu portál gasztro blogja

Friss topikok

2011.04.18. 09:52 Gastronomica

5+1 nő fogszabályzóval: enni vagy nem enni?

A cikk megjelent a Nők Lapja Cafe Gasztro rovatában.

Szerző: Lukács Enikő

Kiben ne merült volna már fel a kérdés, hogy a tökéletes fogsorért bevállaljon-e egy-két évre fogszabályzót? Mit szólnak majd a pasik, mernek-e így is közeledni? Mindezeken túl hogyan változtatja meg a fogszabályzó az étkezéseinket?

Igaz-e, hogy csak pépeset fogyaszthatunk fogszabályozóval? Valóban létezik-e olyan, hogy fogszabályzós diéta? Igazán szükséges-e az elővigyázatosság, vagy csak egy újabb hóbortnak lehetünk tanúi? Megkérdeztük az érintetteket!

5+1 nő fogszabályzóval: enni vagy nem enni?Kati, 29 éves, marketingasszisztens
Az első két nap a hátsó fogaim közé gumikat raktak, hogy helyet csináljanak a hátsó fogakra felkerülő gyűrűknek. Ez alatt a két nap alatt olyan fájdalmaim voltak, hogy semmit nem ettem, csak eperturmixon éltem. Le is dobtam rögtön két kilót. Miután a két gyűrűt felhelyezték a hátsó fogakra, már kicsit enyhült a fájdalom, de enni még mindig nem nagyon tudtam. Utána már nem volt probléma, még a pisztáciát is megettem. Már hét hónapja hordom a szabályozót és észre sem veszem.

Kedvenc fogszabályzós étel: Lúdlábtorta
Amit még fogszabályzós ellenségének sem kíván: Törökméz

Laura, 24 éves, fodrász
11 hónapig kellett hordanom a fogszabályzót, szerencsére már vége. Volt három hónap, amikor az alsó és a felső fogszabályzómat kis „befőttes gumik”-kal kellett összehúzni egész nap, ilyenkor csak étkezéshez vehettem le, elég macera volt. Amikor bent voltak a gumik, beszélni is alig tudtam, nemhogy enni! Így aztán nem volt nassolgatás. Fogytam is hat kilót, ami sajnos azóta már visszajött. Nekem nem nagyon jött be a fogszabályzás, nem futnék neki újra.

Kedvenc fogszabályzós étel: Sárgaborsó-főzelék
Amit még fogszabályzós ellenségének sem kíván: Dunakavics

5+1 nő fogszabályzóval: enni vagy nem enni?Márta, 35 éves, menedzser
Már két éve nincs fogszabályzóm, de szerintem nem nagy ügy az egész. Az a fontos, hogy ne egyél magvakat, amik beszorulhatnak, és nagy levelű salátaféléket, amik belegabalyodnak a szabályzódba, mert akkor fél óráig moshatod a fogad, mire minden kijön. Ja, és ragadós dolgokat is érdemes kerülni, mert az meg beleragad a fogszabályzódba. Szerintem nem túl nehéz ezeket a szabályokat betartani, és tényleg megéri!

Kedvenc fogszabályzós étel: Paradicsomleves
Amit még fogszabályzós ellenségének sem kíván: Friss spenót

A teljes cikk elolvasásához kattints ide.

1 komment

Címkék: gasztronómia étkezés gastronomica fogszabályzóval


A bejegyzés trackback címe:

https://gastronomica.blog.hu/api/trackback/id/tr672835590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabi a tortatanonc 2011.04.18. 14:43:39

MA VETTÉK LE A FOGSZABÁLYZÓMAT! 26 évesen döntöttem úgy, hogy igenis akarok szép, szabályos fogsort - nekem ez több, mint két évig tartott. Nem okozott különösebb problémát, bármit meg tudtam enni - csak pl. almát nem tudtam harapni. Az ilyen dolgokat szépen felszeleteltem.
Hosszú idő volt, de most nagyon boldog vagyok és elégedetten nézegetem az eredményt! :)
süti beállítások módosítása