HTML

GASTRONOMICA

www.gastronomica.hu portál gasztro blogja

Friss topikok

2009.12.11. 14:49 Gastronomica

Fokhagymás pisztráng (4 fő részére)

Bevásárláskor mindig szemezgetek a pisztránggal. Nagyon jól néz ki, és elkészítve igazán isteni! Tegnap nemcsak szemezgettem, de meg is vettem a halakat, és a lentiek szerint készítettem el. Azért szeretem a halat, mert nemcsak ízletes, de nagyon egészséges is, és a közhiedelemmel ellentétben az elkészítésnél halszag sem lesz a lakásunkban, maximum a pirult fokhagyma illata. Miután a pisztrángok megsültek, szépen megterítettem, és asztalhoz hívtam a családom. A finom illatra jött is mindenki. Gyermekeim nem rajonganak a halért, de ezúttal miután megkóstolták, zöld salátával jóízűen megették. Íme a recept:

 

Fokhagymás pisztráng (4 fő részére)

2 szép kifilézett pisztráng
5 ek. oliva olaj
5 ek. vaj
Só, bors
Liszt a panírozáshoz

+ a szósz:
4 ek. vaj
4 gerezd fokhagyma
1 csokor petrezselyem

 

 

Hal elkészítése:
A halakat megmossuk, majd papír törlőkendővel szárazra töröljük. Kívül-belül sózzuk, borsozzuk, majd lisztben meghempergetjük.
Az olajt és a vajat felmelegítjük, majd a pisztrángok mindkét oldalát megsütjük

Szósz:
Míg sül a hal, vajat melegítünk. Belerakjuk a vékonyra felszeletelt fokhagymát és az aprított petrezselymet és éppen csak átmelegítjük, addig, míg a fokhagyma és a petrezselyem illata felszabadul.

A szószt a kész sült halra öntjük és melegen tálaljuk.

www.gastronomica.hu

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://gastronomica.blog.hu/api/trackback/id/tr891590434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cikória 2009.12.11. 19:54:02

Nem elég csak az oliva olaj? Feltétlenül kell a vaj is, mert azt a lányom nem eheti. Mivel helyettesíthetem?
süti beállítások módosítása