HTML

GASTRONOMICA

www.gastronomica.hu portál gasztro blogja

Friss topikok

2009.12.31. 06:00 Gastronomica

Mautner-féle zsírjában sült libamáj

Nagy rajongója vagyok a jó minőségű libamájnak. Karácsonykor mindig kisebb a lelkiismeret furdalásom, amikor megveszem ezt az igen drága alapanyagot. Ezt a lelkiismeret furdalást ilyenkor minden évben félreteszem, és elkészítem a szalvétában sült/főtt/párolt libamájat (au torchon). Idén is ennek megfelelően szerettem volna eljárni, de valahogy a nagy Karácsony előtti rohanásban elfelejtettem, hogy ezt a májat miután megsült/párolódott/főtt (a receptet majd közlöm) hagyni kell érlelődni 48 órán át. Ezért elővettem Mautner Zsófia, Chili&Vanília című szakácskönyvét és az apukája féltve őrzött sült libamáj receptjét készítettem el, amivel már mióta megvettem a könyvet kokettálok. A recept zseniális pontossággal van megírva. Amikor ilyen drága alapanyagot vesz az ember, nem szeret kísérletezgetni, tuti biztos leírásra és sütési időre van szüksége. Ez Zsófi könyvében így van! Majdnem pontosan követtem a receptet, annyi eltéréssel, hogy az én májam, mikor megvettem már 90 dkg-os volt, tehát ennek megfelelően egy pár perccel meghosszabbítottam mindkét oldal sütési idejét, valamint a gyorsaság kedvéért nem héjastul sütöttem meg a fokhagymagerezdeket, hanem tisztítva, mert már nem volt időm a forró fokhagymakrémet kinyomkodni a sült burkából. A máj isteni lett. Mint előétel, szolgáltam fel a karácsonyi családi ebéden, de úgy tűnik főétel lett belőle: az utána következő fogásokat már nem igazán tudta a család élvezni, mert mindenki alaposan belakmározott a libamájból.

 

Mautner féle zsírjában sült libamáj

Hozzávalók:

Kb. 60 dkg-os hízott libamáj
1 l tej
Kb. 60 dkg libaháj
10 gerezd fokhagyma, hámozatlanul
1 fej vöröshagyma, meghámozva, félbevágva
1 ek. őrölt pirospaprika

 

 

 

A libamájat beáztatjuk a tejbe és egy éjszakára a hűtőbe tesszük.

Másnap kiszedjük a tejből, szárazra törölgetjük, és 20 percig hagyjuk szobahőmérsékleten felmelegedni.

A libahájat diónyi darabokra vágjuk, 1-2 evőkanál vizet öntünk alá és közepes lángon kisütjük a zsírját. Az apró, ropogós darabokat kiszedjük.

A májat domború felével felfelé a zsírba süllyesztjük, mellé szórjuk a fokhagymákat, a félbevágott hagymát és lefedve, közepes lángon pontosan 7 percig sütjük. (A máj lebenyek szétválhatnak)

Lapát vagy széles fakanál segítségével megfordítjuk óvatosan és erősebb lángon, fedő nélkül sütjük további 7 percig.

Közben egy hőálló tál aljára szórjuk a pirospaprikát és a sót, erre helyezzük a már megsült májat és ráöntjük a megszűrt zsírt. A fokhagymagerezdekből kinyomkodjuk az édes belsejét és a máj köré szórjuk, akárcsak a kisült, ropogós, összetöpörödött töpörtyűket.

Kihűtjük és hidegen tálaljuk.

www.gastronomica.hu
 

1 komment

Címkék: sült libamáj gastronomica zsírjában


A bejegyzés trackback címe:

https://gastronomica.blog.hu/api/trackback/id/tr731624565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fishbone973 2013.02.16. 21:32:42

nekem a 70 dkg-os máj 2x8 perc után még kicsit vérzett, úgyhogy kapott még 2 percet. most hül. holnap meglátjuk.
süti beállítások módosítása