HTML

GASTRONOMICA

www.gastronomica.hu portál gasztro blogja

Friss topikok

2010.10.20. 10:14 Gastronomica

Pogácsa helyett cukkinis mini-muffin

Nem vagyok nagy muffin rajongó, sőt egyáltalán nem készítek muffinokat. Az alábbi recept valójában nem is muffin, csak muffin formát használtam a sütéshez, hogy a lágy tésztának formát tudjak adni.

Múlt hétvégei kirándulásra szerettem volna készíteni valami útközbeni elemózsiát. A pogácsa készítése úgy gondoltam, hogy sok időt vesz igénybe, meg annak nagyon jónak kell lennie, hogy ehető legyen. Nem volt bátorságom, hogy limitált időm alatt, pogácsával kísérletezgessek. Így esett a választásom egy egyszerű, gyors, kevert tésztára, amit cukkínivel és sajtokkal ízesítettem. Szerintem jó döntés volt, mert finom lett! Mini muffin sütőformákat használtam, ha nincs otthon ilyen, akkor szerintem apró muffin papírokban is el lehet készíteni. Végeredmény egy kellemesen puha, nem száraz (!), finom, sós aprósütemény!


Cukkinis mini-muffin pogácsa


Hozzávalók

Fél kg cukkíni (kb. 3 közepes darab)
200 g liszt
1 zacskó sütőpor
3 tojás
1 dl tej
1 dl olíva olaj
100 g Parmezán jellegű sajt, reszelve
80 g bármilyen sajt (pl. Ementáli jellegű, Gauda sajt, stb)
Só, bors

A sütőt melegítsük elő 200 fokra (gázsütőnél 6-os fokozat).
A cukkínit reszeljük le nagy lyukú reszelőn. Egy serpenyőben hevítsünk fel egy kis olajat, öntsük bele a lereszelt cukkínit, és pár perc alatt fonnyasszuk meg. Sózzuk, borsozzuk.
Egy nagy tálba öntsük a lisztet és a sütőport. Keverjük össze. A tojásokat, a tejet és az olajat egy másik tálban keverjük össze, majd öntsük a liszthez. Szórjuk bele a reszelt sajtokat és a párolt cukkínit (a lé nélkül). Keverjük össze, és óvatosan sózzuk, borsozzuk (mert a sajtok sósak már).

Kanalazzuk a muffin formákba vagy a papírkosarakba, süssük előmelegített sütőbe kb. 15-20 percen keresztül.
Langyosan, hidegen egyaránt nagyon finom!

 

 

A következő bejegyzés holnap után, október 22-én jelenik meg, címe: Balzsamecetes, zsályás sertésszűz

www.gastronomica.hu

képek: gastronomica.hu
 

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://gastronomica.blog.hu/api/trackback/id/tr562385485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diobisztro 2010.10.20. 12:21:31

Nagyon csinos kis muffinok:))
Pogácsa helyett mellett, kitűnő ötlet!
Valami tutti pogácsa recept esetleg:))
Kösziii!

betabeta 2010.10.20. 15:25:26

Jól néz ki, kipróbálom hétvégén, majd beszámolok róla!

Gastronomica · http://www.gastronomica.hu/ 2010.10.22. 19:56:57

@diobisztro: Dolgozom rajta, de még nem született meg a tuti nyerő!

betabeta 2010.10.23. 21:28:27

Megcsinltam és már meg is ettük. Az enyém kicsit vastagabb lett, lehet hogy nagyobb a formám.
süti beállítások módosítása