HTML

GASTRONOMICA

www.gastronomica.hu portál gasztro blogja

Friss topikok

2010.09.28. 16:04 Gastronomica

Bazsalikomos lasagne spenóttal és ricottával

Megtöröm az elmúlt napok csendjét, és mai ebédemet adom ma közre.

Sajnos ma is az idő hiányával szembesültem. Megint több dolgot terveztem be, mint amennyit el tudtam végezni. Az sem segített a dolgokon, hogy egy beteg gyereket is szórakoztattam otthon. Most csendes pihenő van, alvás. Megírhatom déli élményeimet. A reggel megvásároltakból elkészítettem az ebédet 15 perc alatt, majd megsütöttem. Több edényt kellett ugyan felhasználnom, de megérte, mert pillanatok alatt elkészültem a sütés előtti állapothoz, és nagyon finom lett, még a kis betegnek is ízlett!
A lasagne készítése több fázisból áll: szósz megfőzése, besamel elkészítése, tészta kifőzése (esetekben elhagyható) és megsütése.
Az alábbi recept egyik fő alkotója a spenót. Igen szerencsés voltam, mert nagyon zsenge spenótot kaptam, így még a szárával sem kellett bajlódnom, csak megmostam és vajon megpároltam. Egy másik edényben elkészítettem a besamelt, a harmadikban kifőztem a tésztát, a negyedeikben meg megsütöttem. És kész!

 

Bazsalikomos lasagne spenóttal és ricottával

Hozzávalók 5-6 fő részére

1 csomag lasagane tészta (3 lap lasagne lappal számoltam 2 fő részére)
½ kg spenót levél
250 g ricotta

Besamelhez:
½ l tej
1 púpozott ek. liszt
30 g vaj
Só, bors, szerecsendió

3 ek. bazsalikomos pesto
(frissen készítve:
Kb. 30 levél friss bazsalikom
20 g Parmezán sajt reszelve
40 g fenyőmag
2 gerezd fokhagyma
Olívaolaj

A sütőt melegítsük elő 180˚C-ra (gázsütőnél 4-es fokozat).


A spenót leveleket mossuk meg, vágjuk le a szárát és csepegtessük le róla a vizet. Egy serpenyőben olvasszunk egy diónyi vajat és pároljuk benne puhára a spenótot.

Készítsük el a besamel szószt: egy lábasban forrósítsuk meg a vajat, keverjük hozzá a lisztet. Folyamatos kevergetés mellett öntsük hozzá a tejet (érdemes kézi habverőt használni, és sűrűsödésig keverjük. Sózzuk, borsozzuk, majd reszeljünk hozzá egy kevés szerecsendiót.

(A pesto-hoz: tegyük az összes hozzávalót az olajon kívül egy mozsárba, zúzzuk krémesre, majd vékony sugárban öntsük hozzá az olajat. Mindezt késes betétű robotgépben is elvégezhetjük, ekkor nem egy rusztikus, hanem egy simább krémet kapunk, de gyorsabban elkészül.)

A lasagne lapokat főzzük ki bő, sós, forró, olajos vízben.

A spenótot öntsük szűrőbe, csöpögtessük le a felesleges folyadékot róla és vágjuk nagyobb darabokra. Adjuk a ricottához, és sózzuk, borsozzuk.

A besamelt keverjünk össze 3 ek. pesto-val.

Egy sütőedényt vajazzunk ki. Az aljára helyezzünk egy réteg lecsepegtetett tésztát. Kanalazzunk rá a zöld besamelből, majd a spenótos ricottából, végül fedjük be egy réteg lecsöpögtetett lasagne tésztával. A rétegezést addig folytassuk, míg hozzávalónk van.

A legtetejére zöld besamel réteg kerüljön, melyre helyezzünk néhány levél bazsalikomot (ha van, ha nincs, Parmezán sajtot). Tegyük a sütőbe, és süssük 25-30 percen keresztül.
Melegen tálaljuk.

 


www.gastronomica.hu

képek: gastronomica.hu
 

Szólj hozzá!

Címkék: spenót gasztronómia ricotta pesto bazsalikom lasagne gastronomica


A bejegyzés trackback címe:

https://gastronomica.blog.hu/api/trackback/id/tr242329826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása