HTML

GASTRONOMICA

www.gastronomica.hu portál gasztro blogja

Friss topikok

2010.06.16. 16:09 Gastronomica

Füge és olívabogyó tapenade

Ezt az előételt Izraelben ettem egy étteremben, és nagyon ízlett! Tegnap az interneten való szörfözés közben leltem rá a receptjére. Majdnem ugyan azt az ízt kaptam vissza, mint ami emlékeimben voltak.


Mint már írtam korábban, a tapanade-okban az a nagyon jó, hogy ha van egy kés betétes robotgépünk, minden hozzávalót beledobálunk és pillanatok alatt kész az étel. Én Braun-t használok. Nagyon praktikus darab. Van egy kisebb kb. 3-4 dl űrtartalmú edénye késes betéttel. Ez remek zöldfűszerek, magok, gyümölcsök apróra vágására, darálására, és van egy ugyan ilyen, hosszúkás kancsószerű edény, kb. 1,5 literes űrtartalommal, ami egy hagyományos turmixgép funkcióját tölti be. Persze itt is lehet aprítani, vágni, de csak kisebb adagokkal birkózik meg.


(Van egy komoly, félprofesszionális Baumix gép is, extrém magas (18000/perc) fordulatszáma különbözteti meg bármely más készüléktől. Gordon Ramsay is ezt használja, vagy legalábbis úgy néz ki. És mindez Svájcból, mely a garancia is egyben.)


Lássuk a receptet, melyet Dinner with Julie blogon olvastam és nagy örömömre szolgált, hogy ezt az érdekes ízű kencét megtaláltam.

Füge és olívabogyó tapenade

Hozzávalók (2 csészényi adaghoz)

125 g szárított füge (a puhább változatból)
(Ha a fügéink mégis nagyon kemények lennének, forró vízbe áztatva 20 perc alatt megpuhulnak.)
½ csészényi kimagozott feket olívabogyó (a szerző Kalamata bogyót javasolt)
½ csészényi pirított dió
1 ek. kapribogyó
1 ek. balzsamecet
1 ek. olívaolaj (én itt eltértem, mert min. 3 evőkanálnyi olívaolajat adtam hozzá)
Néhány szál friss kakukkfű vagy egy szál friss rozmaring levelei
A hozzávalókat tegyük a kés betétes robotgépünkbe és ízlésünknek megfelelő állagúra aprítsuk. Ha száraznak tűnik a kencénk öntsünk hozzá még olajat.
Grillezett kenyérszeletekre halmozva finom és érdekes előételnek vagy csak falatkáknak nagyon jó!
A hűtőben két hétig eláll Julie szerint, mi nem bizonyosodtunk meg erről, mert azonnal elfogyasztottuk.


www.gastronomica.hu

képek: dinnerwithjulie.com, braun, bamix
 

Szólj hozzá!

Címkék: füge gasztronómia tapenade előétel braun gastronomica olívobogyó bamix


A bejegyzés trackback címe:

https://gastronomica.blog.hu/api/trackback/id/tr1002086005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása