HTML

GASTRONOMICA

www.gastronomica.hu portál gasztro blogja

Friss topikok

2010.01.28. 06:00 Gastronomica

Mézben sült gyökerek

Ha már unod a megszokott rizs, tészta, krumpli köretet és valami színesebbre vágysz ebben a borongós téli időben, és az ilyenkor kapható téli zöldség választékból már nem kívánod a káposztát vagy a húslevest, próbáld ki az alábbi mézes sült zöldségeket! Én nagyon szeretem a sós és az édes íz kombinációját, na meg a zöldségeket is; ebben a receptben mind a kettőt ötvöztem. Nagyon finom sült húsok mellé. Nem egy komplikált étel, tisztítással, elősütéssel együtt max. 30 percet vesz igénybe, a többit meg a sütő elvégzi. (Jamie Oliver szakácskönyvéből tanultam egy lassú tűzön sült bárány receptet, amihez jól illik ez a köret. Jó tudni, hogy a Lehelen van egy hentes, ahol nemcsak húsvét környékén lehet bárányhúst kapni!)

Mézben sült gyökerek (8 adag köret lesz belőle)


Hozzávalók

4 ek. olivaolaj
5 közepes méretű sárgarépa
1 közepes zellergumó
5 közepes fehérrépa
3 ek. méz
Só, bors

A sütőt kapcsoljuk be 220˚C-ra (gázsütőnél 8-as fokozat).
A zöldségeket tisztítsuk meg, a répákat hosszúkásra vágjuk, a zellergumót cikkelyekre.
Egy serpenyőben forrósítsuk fel az olajat, és a zöldségeket kisebb adagokban süssük 5-8 percig, míg elkezdenek szépen barnulni. Mikor elkészültünk az összessel, öntsük át a répákat olajjal együtt egy sütőedénybe, és süssük puhára 40-50 percen keresztül (ha kicsit ropogósabban szeretjük a zöldségeket, kevesebb ideig süssük, és közben ellenőrizzük a puhaságát). Időközönként rázzuk meg a sütőedényt.
A mézet csurgassuk a zöldségekre, sózzuk, borsozzuk, és megint rázogassuk, majd rakjuk még vissza a sütőbe 5 percre.

A következő bejegyzés holnap, pénteken, január 29-én jelenik meg, címe: csokis sültbanános pite


www.gastronomica.hu
 

3 komment

Címkék: gasztronómia méz sárgarépa fehérrépa zellergumó gastronomica


A bejegyzés trackback címe:

https://gastronomica.blog.hu/api/trackback/id/tr591692360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cikória 2010.01.28. 21:33:51

Bár csak ma került ki ez a recept, megtetszett,ráértem (ez ritka), kipróbáltam (ez is), már el is fogyott (ez nem). Köszönöm az ötletet.

Gastronomica · http://www.gastronomica.hu/ 2010.01.28. 22:29:26

@Cikória: Szuper, köszi a visszajelzést! Milyen mézet használtál, akácmézet?

Cikória 2010.01.30. 08:55:13

Akácmézet (az volt itthon). Az az igazság, hogy a leírtnál több mézet tettem bele, mert nagyon édesszájú vagyok, de kár volt: túl édes lett. Legközelebb betartom a blogban ajánlott arányokat. Respect!
süti beállítások módosítása