HTML

GASTRONOMICA

www.gastronomica.hu portál gasztro blogja

Friss topikok

2010.06.17. 15:40 Gastronomica

Könnyű nyári desszert, de mégsem Pavlova

Egy születésnapra voltam hivatalos a nagy melegben, és ajándékként házi süteményeket kért az édességek iránt igen fogékony ünnepelt. Mivel tudtam, hogy számára a csokoládé jelenti a desszertek fő alkotóelemét, gondoltam, hogy több mint fél kiló csokiból és jó sok tejszínből készítek egy finom hűvös édességet. Sajnos a hűtöm a kész krém elkészültékor megadta magát, és nem tudta már szilárdra hűteni e csoki tömeget. Egy őzgerincbe öntött erősen folyékony csoki krémmel nem mertem elindulni Nagykovácsiba, még akkor sem, ha a helyszínen biztos lett volna jól működő hűtő/mélyhűtő.
Ekkor úgy döntöttem készítek csoki függő vendéglátómnak egy finom, könnyű, GYORS, epres sütit. Egy majdnem pavlovát. Szerencsére minden hozzávalóm megvolt otthon. De a kapkodásomnak meg lett az ára! A recept szerint a tejszínt nem kell kemény habbá verni, és görög joghurt szükséges még a torta elkészítéséhez. Az első adag tejszínt (285ml) sikerült addig vernem lágyra, hogy kiválasztódott a zsiradék, és még egy kevés keverés után kiköpültem volna az első adag vajamat. Az idő hiánya miatt ezt a folyamatot abbahagytam, és kiborítottam az egészet, és egy újabb, majdnem 3dl-es tejszín adaggal folytattam. Na, itt már óvatos voltam, és idő előtt befejeztem a habverést. Ezután a görög joghurt helyett Cserpes műhely natúr joghurtjával és egy krémtúró jellegű német sűrű joghurt krémmel pótoltam a sűrű görög fajtát. E kettőt a leírtaknak megfelelően összekevertem, és rájöttem, hogy ez bizony semmiképpen nem fog a képen látható nagyon csinos sütire hasonlítani. Ekkor már semmi idő nem maradt, csak az indulás. Összepakoltam egy kosárba a torta tálat, külön tálba az inkább folyós tejszínes joghurtot, az összevágott epret és a nagyon finom karamell szószt. Bíztam benne, hogy majd az ünnepelt hűtőjében talán lehűl annyira, hogy lesz tartása a krémnek. Sajnos nem sikerült kenhető állagúra megdermednie. Mindenképpen happy enddel végződött a süti gyártás-kapkodás, ugyanis a sok sütemény közül az enyém fogyott el leghamarább. Nem véletlenül, mert jól sikerült … az íze! De az nagyon! Szerencsére a vendégek bíztak bennem, és a külalak ellenére vállalkozóak voltak! Férjem szerint csak azért, mert jól nézett ki a tetején az eper!

Epres karamelltorta

(Strawberry toffe tart – Good Food Magazin)

175 g ropogós keksz pl. Hobnobs (én Győri Édes Jó Reggelt! Kekszekkel helyettesítettem)
85 g vaj, megolvasztva
400 g eper (én fél kilót használtam)
285 ml zsíros tejszín
5 puha karamella pl. Werther’s Original (én 7 db Szerencsi karamellt használtam)
200 g görög joghurt
Porcukor

Béleljünk ki egy 20 cm átmérőjű formát sütőpapírral. A kekszeket törjük morzsára egy késes betétű robotgép segítségével (lásd tegnapi bejegyzést) vagy egy erős zacskóba téve, sodrófa segítségével. Öntsük egy tálba, és keverjük hozzá az olvasztott vajat. Nyomkodjuk egyenletesen szét a forma aljára. Hűtsük kb. 30 percig, hogy megszilárduljon.
(Én 26 cm átmérőjű kapcsos tortaformába nyomkodtam szét a fenti mennyiséget, így vékonyabb kekszréteget kaptam.)

Negyedeljük vagy felezzük az eper szemeket.

Egy kis tálba tegyünk 2 evőkanál tejszínt (én öntöttem még hozzá két evőkanálnyit) és a karamella cukorkákkal olvasszuk meg a mikrohullámú sütőben közepes fokozaton, s keverjük simára.

A többi tejszint verjük lágy (!) habbá. (Szerintem verhetjük keményebbre is, ha nem veszünk vagy készítünk görög joghurtot. A görög joghurt egy sokkal sűrűbb állagú, krém, mint a nálunk megszokott. Azóta utána néztem, és házilag is elkészíthető: a natúr joghurtot felhasználás előtt fél nappal/egy éjszakával kössük tiszta konyharuhába, és felakasztva csöpögtessük le. Néhány csepp citromlével még tökéletesebbé tehetjük. Persze akkor a megadott görög joghurt mennyiségnél min. dupla annyi hazai joghurtot kell használnunk.)
Forgassuk bele a joghurtot. (Én a tejszínbe tettem egy ek. vaníliás porcukrot, mert úgy finom!)

A kekszalapot vegyük ki a formából, és csúsztassuk lapos tálra. Kanalazzuk rá a joghurtos-tejszínhabos krémet. Halmozzuk rá az eperszemeket, és csorgassuk rá a karamella szószt. Azonnal tálaljuk!

www.gastronomica.hu

képek: www.bbcgoodfood.com

Szólj hozzá!

Címkék: süti torta édesség gasztronómia joghurt tejszínhab krém eper pavlova gastronomica


A bejegyzés trackback címe:

https://gastronomica.blog.hu/api/trackback/id/tr52089178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása